Меню сайту
 Новини  Інформація про заклад Результати моніторингу якості освіти  Організація навчання  Методична робота  Органи самоуправління  Шкільний олімп  Учнівська сторінка  Батьківська сторінка Прозорість та інфор- маційна відкритість   Фінансово-господарська діяльність
Безкоштовні «гарячі» телефонні лінії

Корисні посилання
На допомогу учням Калуського НВК у вивченні інформатики Міністерство освіти та науки України Департамент освіти, науки, сім'ї, молоді та спорту Івано-Франківської ОДА Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
 Управління освіти Калуської міської ради
Калуський міський методичний центр
Український центр оцінювання якості освіти Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти Освітній портал ПедПРЕСА Освітній портал Osvita.UA
Календар
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наше опитування
Оцінка роботи сайту
Всього відповідей: 435

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ БІБЛІОТЕКОЮ КАЛУСЬКОГО НВК «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №10-ЛІЦЕЙ»

        Приєднуйтесь до нас у соціальній мережі Facebook www.facebook.com/kalush.nvk.bibliotekahttps://biblioteka-nvk10.blogspot.com/.

Діяльність бібліотеки (презентація)

Бібліотека НВК "ЗОШ І-ІІІ ст. № 10” — особливе педагогічне середовище, джерело інформації, основна ланка методичної роботи з учителями, адже вона має все необхідне  для того, щоб допомагати вчителям у роботі, ознайомлювати їх з новими методичними доробками, інноваційними ідеями, сприяти через науково-методичну літературу успішному засвоєнню навчальних програм, розвивати творчу думку, пізнавальні здібності та інтереси школярів.

Спільна робота вчителів та бібліотеки здатна всебічно забезпечити протікання навчально-виховного процесу: перший дає базові знання з предмету, теми, зацікавлює учня, шляхом розробки творчих завдань спрямовує його до пошукової роботи; другий, тобто бібліотекар, покликаний підтримати зацікавленість, надати необхідну інформацію, навчити нею користуватися і знаходити її самостійно. Тому ми співпрацюємо з класними  керівниками за наступними напрямами роботи шкільної бібліотеки:

  • інформаційно-бібліографічна допомога навчально-виховному процесу;
  • формування навичок самостійної роботи з книгою;
  • робота з бібліотечним активом по збереженню книги;
  • суспільно-масова робота;
  • робота з батьками.

Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу починається з вивчення запитів книгокористувачів. Ця робота включає цілу схему заходів: облік ведення читацьких запитів, індивідуальні бесіди, аналіз читацьких формулярів, спостереження, анкетування, Застосування всіх заходів у комплексі дозволяє отримати достовірні висновки про характер і мотивацію читання, а отже, інформаційних потреб читачів.

Бібліотекар постійно надає інформаційно-рекомендаційну допомогу педагогічному колективу при підготовці олімпіад, в проведенні першого уроку, конкурсів, предметних тижнів, врученні підручників першокласникам та виховних заходів. А це — підбір необхідної літератури, індивідуальні інформації, видання тематичних довідок і ін.

На допомогу учительському колективу бібліотекою організовуються методично-бібліографічні дні, під час яких вчителі ознайомлюються із новими надходженнями методичної, науково-пізнавальної, галузевої та художньої літератури, діючими каталогами та картотеками, рекомендаційними списками літератури, інформаційними бюлетенями та наявними періодичними виданнями.

Традиційними в бібліотеці стали інформаційні перерви, експрес-повідомлення з історії науки, техніки, медицини та іншої тематики, огляди літератури, реклами творів сучасних письменників, історичні та мистецькі екскурси біля тематичних полиць, присвячені знаменним і пам’ятним датам в історії країни, великим українцям  та письменникам-ювілярам. Ці форми роботи зміцнюють співпрацю бібліотеки із класними керівниками. Адже вони можуть використати потрібну інформацію для проведення загальношкільної лінійки та виховних годин.

Користуються популярністю в школярів та вчителів тематичні папки.

Ми систематично надаємо читачам письмові бібліографічні довідки, тематику яких визначають події в житті країни, знаменні дати, складаємо рекомендаційні списки літератури за освітніми потребами та індивідуальні списки за інтересами читачів.

Інформаційну допомогу навчально-виховному процесу надають члени бібліотечного активу, а саме:

  • лекторська група (організовує біля тематичних полиць експрес-повідомлення, присвячені знаменним і пам’ятним датам в історії країни);
  • інформаційно-бібліографічна група (вчить учнів вибирати потрібну  літературу по каталогах і картотеках).

Робота бібліотекаря тісно пов’язана із вчителями-предметниками. Одним із прикладів такої роботи є надання інформації за темою уроку. За запитом класоводів та учителів-предметників ми підбираємо додаткові джерела інформації і проводимо з учнями тематичний або бібліографічний огляд наявної літератури, організовуємо тематичні виставки. Це дає змогу вихованцям використати максимум інформації з потрібної теми, краще організуватися при написанні творів, проектів, рефератів.

Спільна робота з вчителями-предметниками передбачає застосування на уроках практичних знань із бібліотечно-бібліографічної грамотності. Тому для учнів, як категорії споживачів, розроблено тематику бібліотечно-бібліографічних занять, які покликані допомогти  їм розібратися в "морі книг”, а отже формують навички користування енциклопедіями, словниками, довідниками,   рекомендаційною бібліографією, каталогами, картотеками і періодикою.

В бібліотеці діє ДБА — алфавітний та систематичний каталоги, картотека підручників, картотека програмової літератури та позакласного читання, картотека газетно-журнальних статей для учнів 5-11 класів, краєзнавча картотека, науково-методична картотека для вчителів, картотека нових надходжень допомагає  швидко та ефективно відшукати необхідний матеріал.

        Часто для поглибленого вивчення тієї чи іншої теми вчителі дають учням рекомендований список літератури. Це спонукає школярів до пошуку інформації та читання науково-популярних книг.

Для оптимального задоволення інформаційних потреб учнів у бібліотеці організовано відкритий доступ до книжкового фонду. Це допомагає їм знайти необхідну інформацію для виконання домашніх завдань і одночасно привчає книгоспоживача свідомо формувати свої інтереси, вивчати культурні і духовні надбання свого народу, виховувати в собі громадянина незалежної України.

Бібліотека забезпечена п’ятьма комп’ютерами. Це дає можливість упроваджувати в навчальний-виховний процес ІКТ, що підвищують якість викладання навчальних дисциплін.

Сучасні програми вимагають формування в учнів уміння самостійно підготувати виступ, доповідь, реферат, конспект. Звідси накреслюється головне завдання бібліотеки і вчителів словесності — формувати в учнів навички самостійної роботи з книгою. З шостого класу ми залучаємо читачів до розумової праці — це ведення щоденника читання. Адже, "хто записує, той читає двічі”.

З метою формування навичок самостійної роботи з книгою створено "Куточок читача”, де розміщено поради читачам:  як читати художні книги, як працювати з науково-популярною літературою, як користуватися довідковою літературою та пресою, а також пам’ятки написання рефератів та конспектів.     …Найтісніша співпраця бібліотеки, природно, провадиться з викладачами української і зарубіжної літератури та історії.

Спільно проводиться робота з популяризації  творів класики та сучасників, готуються народознавчі свята, виховні години  до ювілейних дат письменників і великих українців, які боролись за незалежність України і брали участь у її розбудові. Прикладом таких масових заходів в даний час є бібліотечний перфоманс "Сухомлинський у діалозі із сучасністю” та історико-краєзнавча зустріч з краєзнавцем "Вони не зрадили ідеї”.

В умовах впровадження інноваційних технологій, навчально-виховна діяльність школи-ліцей здійснюється на діагностичній основі.

Глибше вивчити уподобання учнів-читачів допомагає анкетування  для виявлення сформованості читацьких інтересів "Чи вмієш ти читати?”, "Бібліотека — очима читача”, "Книги — мої друзі”, "Бібліотека — помічник у навчанні”.

Результати анкетування дають змогу зорієнтувати увагу на кожного читача, здійснити керівництво читанням через співпрацю з батьками і вчителями, надати допомогу в доборі літератури, вихованні культури читання.

Ці заходи активізують роботу бібліотеки та педагогічного колективу щодо популяризації книги, пробуджують у читачів інтерес до кращих зразків української та світової літератури, виховують любов до читання, читацькі смаки і вподобання.

Результатом цієї плідної праці стали добрі показники наших учнів як на олімпіадах, так і в громадському культурно-освітньому житті міста.

Результати вибору підручників для 5 та 10 класів

        Культурно-масові заходи у 2017/2018 навчальному році:

Культурно-масові заходи у 2016/2017 навчальному році:

Культурно-масові заходи у 2015/2016 навчальному році:

Культурно-масові заходи у 2014/2015 навчальному році: